Banelæggere søges!

OK Pan og Silkeborg OK skal arrangere JWOC, VM i orientering for juniorer, i juli 2019.

En af de vigtige opgaver bliver at lægge baner, dels til JWOC konkurrencerne, dels til det publikumsløb, som klubberne arrangerer sideløbende med JWOC. Styregruppen for JWOC søger derfor et antal banelæggere fra de to klubber.

Til JWOC konkurreres der på følgende distancer:

• Sprint
  • Lang
  • Mellem, kvalifikation og finale
  • Stafet

Der konkurreres i 2 klasser, H-20 og D-20, såvel individuelt som stafet. Til stafetten er der 3 løbere pr. hold.

Til publikumsløbet har vi ikke lagt os endeligt fast på distancer eller antallet af klasser/baner, men et foreløbigt oplæg er:

• En sprintprolog, som ikke indgår i den samlede konkurrence.
  • En samlet konkurrence over 5 løb med distancerne: Sprint, 2 x Mellem og 2 x Lang.

I den udstrækning, det kan lade sig gøre, skal publikumsløbene foregå i de samme terræner, og gerne samme dage, som JWOC konkurrencerne, og gerne også på (dele af) JWOC-banerne.

Vi har allerede nu tre banelæggere, der har meldt sig til at lægge nogle af JWOC-banerne, men vi søger flere personer fra de to klubber, der vil påtage sig en af de øvrige banelægningsopgaver. I de terræner, hvor der både skal være JWOC og publikumsløb, tænker vi at der skal være 3 personer om den samlede banelægningsopgave: en banelægger for JWOC, en banelægger for publikumsløb, og én, der koordinerer på tværs af de to opgaver.

Til JWOC er der offentliggjort en bruttoliste af terræner, som er omfattet af skovlukning (embargo). Oversigtskort over terrænerne kan ses på http://goo.gl/PWhG7D. Vi kan endnu ikke sige præcis, hvilke af terrænerne der skal løbes i. Det afhænger af, hvilke skovtilladelser vi kan få. Der arbejdes lige nu med at søge skovtilladelser, og vi forventer at have en afklaring i løbet af sommeren.

Til publikumsløbene kan der evt. også skulle bruges andre terræner, fx sprintprolog i Silkeborg, eller andre skove ved Silkeborg, hvis kabalen med at arrangere JWOC konkurrencer og publikumsløb i samme skove ikke kan gå op.

Har du spørgsmål kan du kontakte Kell Sønnichsen, OK Pan, eller Mogens Hagner, Silkeborg OK.

Er du interesseret i en banelægningsopgave, som banelægger eller koordinator, så skriv en mail med dine ønsker til Mogens Hagner: mogenshagner@mail.dk .

På vegne af styregruppen for JWOC
/Mogens Hagner