Praktisk information

Publiceret: Mandag, 06. april 2009 19:00
Skrevet af Mogens Hagner

Mødested

I sommerhalvåret mødes vi direkte i den skov hvor vi skal løbe kl. 17.45. D.v.s. I skal nu selv sørge for at transportere jeres børn/jer selv ud til skoven.

Senest søndag aften lægger vi informationer op på klubbens Facebookgruppe og sender en mail ud til alle. Her vil der stå hvor vi skal mødes, med link til et kort, og samtidig være eventuelle informationer specifikt for den enkelte træning.

I vinterhalvåret mødes vi typisk i klubhuset eller dér hvor vi skal lave aktiviteter. Se aktivitetsplanen.

Koordination af kørsel til skoven

Vi er klar over at der vil være nogle af ungdomsløberne der nogle gange ikke har en kørelejlighed. Når det er aktuelt, så vil vi gerne opfordre jer til at bruge klubbens Facebookgruppe og hér hjælpe hinanden til at blive transporteret ud i skoven. Så det gælder både når I selv har behov for at få et lift, eller hvis I har mulighed for at tage en eller flere med.

I kan finde klubbens Facebookgruppe hér: www.facebook.com/groups/silkeborgok/

Forældrenes rolle

Vi har mange der har behov for en "skygge" i skoven, d.v.s. én som kan hjælpe og støtte dem. Vi har derfor rigtig meget brug for at forældrene er med i skoven og hjælper, så længe jeres egne børn ikke selv kan løbe en bane. Vi vil gerne forsøge at bruge vores ressourcer, som trænere og ledere, på at skygge dem, der er i gang med at blive endnu bedre, så alle vores løbere har mulighed for at udvikle sig.

Derudover vil vi også gerne opfordre jer som forældre til at bage boller til træning en gang imellem og/eller hjælpe med madlavning til de fællesspisninger vi har i vinterhalvåret. Rikke har lister for begge dele, som man kan melde sig på. Fællesspisningerne står også i aktivitetsplanen - så byd gerne ind.

Det sociale

Noget af det som gør det sjovt at gå til orienteringsløb er sammenholdet på tværs af aldersgrupper og evner. Det vil vi gerne styrke og vil derfor gerne opfordre alle til at tage med tilbage til klubhuset, hvor der vil være mulighed for at gå i bad og sauna og nogle aftener bagefter sidde og hygge sig med et glas saftevand og en friskbagt bolle, sammen med de andre løbere. Men vi har naturligvis også fuld forståelse for dem som bare har behov for at komme hjem i seng, efter en lang dag.

Løbedragter

Ungdomsløbere kan efter nogen tids medlemskab låne løbedragter af klubben. Og bytte dem ud, når de bliver for små; så kan andre få glæde af dem og man får selv en, der passer. Hvis man forlader klubben, skal den naturligvis leveres tilbage.

Det vil fremgå af programmet for ungdomstræning, på hvilke aftener, der er tøjbyttedag (ca. én gang pr. ½ år.)

De kortærmede klubtrøjer med lynlås (kan ses her) skal man dog betale et depositum på 250 kr. for at låne. Det kan vi også ordne på tøjbyttedagen (betaling over netbank.)

Det er Rikke Lysemose Poulsen, der står for løbe-/klubdragterne i ungdomsafdelingen. Rikke kan kontaktes på tlf. 22 33 23 03 eller Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .

Pandelamper

Ungdomsafdelingen råder over et antal pandelamper, som benyttes ved ungdomstræningen i vinterhalvåret.

Har du ingen pandelampe selv, kan du låne en af ungdomsafdelingens lamper, hvis du skal deltage i et natløb. Der er fx ofte natløb på programmet på Nordkredsens sommerlejre for ungdomsløbere.

Det er Vibeke Vogelius, der tager sig af ungdomsafdelingens pandelamper. Vibeke kan kontaktes på tlf. 86 85 36 06 eller Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .